4 december 2009

SAFFRAN




Doften är fylld i hela huset, direkt när jag kom hem från praktiken så satte jag igång med att baka lussekatter. Jag älskar dofter av saffran, de är verkligen en juldoft! De börjar kännas mer jul hemma nu, har lite småplock kvar. Men man får ta lite itaget. Imorron ska de hinnas med mycket, bakas knäck med Villes farmor och faster, handla julklappar och lite mer julsaker som jag har på min vill ha lista. Pysselgrejer till en pysselkväll, grön mossa och lingonris ska hämtas i skogen och några små söta granar att ha på trappen och inne. Men vart är snön? Jaja hoppas bara de kommer till julafton, igår va de ju jätte fint med rimfrosten och idag BLÖTT, grått och trist! Lite bilder på julen hemma från förra året så länge tills dom nya kommer.....när jag har tid till de.....


Ha en riktigt mysig helg för de ska jag ha!


kram Emmie

Inga kommentarer: