30 november 2009

1:a advent


1:a advent vart verkligen inte som den brukar. Hela dagen gick åt att repetera till provet i morgon- Har ångest för detta prov, hoppas för guds skull att jag klarar de, alla får hålla tummarna för mig! Så jag har inte gjort mer än att plugga, förutom i lördags då vi tog en paus och åkte iväg till mina kära föräldrar och baka pepparkakor. Hemma hos dom fick man verkligen den där julkänslan som är helt bort hemma hos oss, har inte hunnit med någe som jag vill, baka lussebullar, hämta hem advents gran och ris till blomlåderna för att fylla med ljus pyssla och doma! När ska den tiden komma, kanske till nästa år....suck! Men några stjärnor och stakar är framme tack vara John, tur att jag har dig!

Förra veckan börja jag min praktik på Thea Tandhälsa i kumla, känns så bra att jag fick komma till dom, jätte fint gäng och mycket bra handledare. Så jäkla kul och spännande att få vara med och se och hjälpa till, då man får känna på yrket mer. Men de är mycket tufft också när man knappt har tiden till pluggandet. Intensivt år får jag räkna med!



Kram /Emmie

1 kommentar:

Marre sa...

jag har inte änns fått upp någar ljustakar för jag hitta dem inte först. Men min svörmor sa att dem var linus morfars käller. så jag ska hämta dem i kväll så ikväll har jag fått upp dem om dem funkar de vill säga...

kram