8 december 2009

Jag klara mig!



Japp, de gick bra den här gången med på provet och inlämningsuppgiften. Skönt då kan man lämna de bakom sig och sikta in sig på de nya provet som är redan på tis. Nu ska man vara nervös igen, jobbigt! Praktiken går jätte bra, skönt att man fått en så bra plats. Precis klar med en ny uppgift som jag skickat iväg till rättningsläraren.
Igår hade vi avslutningen med barngympan, lussetåg, med tomtar, pepparkaksgubbar och gummor, lucier, tärnor. Jätte duktiga och mycket vacker sång. Vilmer va en liten tomte nisse, så söt! Vilmer har blivit så himla intresserad av tomten, han vill att vi ska läsa tomteböckerna om och om igen och titta och peka. Så ska han ha alla tomtar som står överallt i huset, min lilla tomte freak! Intressant och se vad han säger när riktiga tomten kommer på julafton.


Nä nu är de natti natti för en hårt pluggande student!


kram / Emmie




5 kommentarer:

Marre sa...

Grattis... Lussetåget var så fint. Alla barn var så söta... Lycka till med allt..

kram

Smulan sa...

Kul att det går bra för dej i skolan =)

Vilmer va en jättesöt liten tomtenisse. Och Ebba också =)

Är så glad att Natalie vågade, första gången hon vågade gå själv i tåget ;-)

Det va ett jättemysigt luciatåg, gympan börjar igen den 11 januari, är du lekledare då me??

Kram

Emmie sa...

Smulan: Ja visst ska jag vara de, men de blir varannan gång nästa termin med....=)

Signe 1 sa...

Kul at du vill vara med i min tävling:-) Mysig blogg! Kram Sofia

Anonym sa...

Hej Emmelie. Vad roligt att det går bra för dig i skolan. Jag har två tjejkompisar som pluggar till tandsköterskor nu, det verkar vara populärt. Det jag vill säga är att jag tycker att du är jätteduktig som pluggar nu. Jag tyckte det var tufft att skriva uppsatsen när Nelly var mindre, men vet inte om jag skulle klara det nu när hon är större och mer rörlig. Men man klarar mer än vad man tror. Vi är duktiga mammor!!!Glöm inte bort att ta lite välförtjänt ledigt från pluggandet ibland bara annars hänger det över en jämt. Har ni vaccinerat Wilmer? Nelly har fått två doser. Skönt att det är klart. Vilken söt liten tomtenisse. I morgon ska vi lussa här med. Kram Anna