19 augusti 2009

Guld i skogen

Världens gulligaste kusiner


Gårdagens kantarell letande i skogen vart mycket lyckad, vart 5 liter. Gud så gott de är! Tänkte att jag skulle ut idag igen, men de vart inget och de hade inte behövts, för min snäll granne kom och knacka på och gav oss 5 liter. De är bara att tacka och ta imot! Ska rensa och frysas in i morron. Jennie & Ebba va här på fm en sväng, vilken liten raring, så liten och go. Vart allt lite sugen, men vem blir inte de när man får se en lite knodd. Nu ska här pluggas och skaffa mig jobb innan Villes syskon kommer till världen. Beställde kläder till mig och Ville från H&M. Vart mest till Ville, hitta inte så mycket jag ville ha, får ta mig en sväng till örebro. Plocka in lite morötter och tomater från landet. Roligt med svårt att odla själv, måste bli mycket bättre till nästa år.

Inga kommentarer: