27 maj 2009

Fynden från loppisrundan

Hitta fyra blåa lite mindre tallrikar som jag samlar på, ska få ihop till en hel matservis hade jag tänkt och två jätte fina plåtburkar som är så där vackert slitna.Tvättpåsen var bara tvungen att hänga med hem, rött och vitt är vackert i köket även på sommaren. Så de blir nog att sy nya gardiner, får bli en sväng till Ikea när jag känner mig riktigt bra. Men så jag längtar till köket blir helvitt, men de får jag ta i höst. Flätade korgen ska få stå ute på nya altan med filtar och sittdynor, så är de bara att ta sig en när solen börjar försvinna och kylan kommer framåt natten. Har letat och letat efter en sån, så berätta min mormor att hon hade 2 st i sin källare, och den som jag fick med mig hem har min mamma sovit i hemma hos gammel mormor när hon var mycket liten. Nu sover Vilmer och jag ska ut och plantera om nya blommer, Fjärilslavendel, Salvia och Potatisblomma på stam. De blir vackert ihop, resultatet visar jag i morgon om vädret tillåter. Kalas idag också, ska bli trevligt att träffa alla vännerna på en och samma gång.
kram /Emmie

2 kommentarer:

Marre sa...

vad fina saker du hitta... Hoppas du mår bättre snart. så vi kan ses..

kram

Emmie sa...

Jag älskar att shoppa sånna fina fynd....Längtar till Alla auktionen i sommar!
Jag är verkligen på bättringsvägen hoppas ja, men i morron ska jag in till Öron på usö, kolla att allt står rätt till....

så hoppas jag på att vi kan ses snart!

kram