16 juni 2009

God Morron....

Äntligen SOL i Närke igen, som man har längtat, hoppas att de håller i sig till Midsommarafton. Men vågar man hoppas, varje år är de kallt och regnar...men inte på Vilmers första midsommar, snälla! Ska fira i Gällersta med sill & nubbe, sol, midsommarstång, släkt & vänner, iskall öl, vit sommarklänning (om jag hittar en sån jag vill ha). Äntligen känns de som de går åt rätt håll med mitt öra och pencelin fri idag, så hoppas att de inte värken kommer tillbaka.


Ihelgen va vi på barn dop, Johns kusin barn och de va så fint med levande musik & sång, himelsk god italiensk buffe, trevligt folk.


Igår va vi hos min ÄLSKADE MORMOR som fyllde 67 år.
Du är den bästa mormor man kan ha. Du är som en extra mamma som Alltid är lika glad & snäll, omtänksam.


Altan går sakta men säkert framåt, den gammla är borta för några veckor sen, och igår skissa vi upp hur vi skulle ha, har dividera fram och tillbaka länge och nu känns de jätte bra, kommer bli så fint! Stort trädäck 50 kvm, kryss räcke, utekök och platsbyggd bänk. Tänk om allt vore klart snart, så vi kan njuta av den!


Här är våra små katter som nu är 6 veckor

Elsa, Sotis, Sune, Svante

8 kommentarer:

Smulan sa...

Åh kommer bli värsta lyx-verandan ju =)

Söta kissemissarna! Att du lyckades alla 4 sitta så fint samtidigt =P

Kram

Emmie sa...

Ja visst =) haha, hade inte tänkt så först, men så ville John ha större och större..=) jaja säger ja bara =).....

Ja de är inte lätt, men här väckte vi upp dom små liven och då är dom inte i gasen lika mycket....

Kram

Anonym sa...

Vilka fantastiskt söta kattungar! Vågar inte visa Marcus.

Vilka altanplaner! Här blir det förhoppningsvis ett altandäck nästa sommar för mina skattepengar.

Ha en underbar midsommar!

Kram Ann-Mari

Marre sa...

Det var kul att träffas idag. Måste ses snart igen.. Vilka söta missar du hade. Hoppas du hitta nån kläning.

kram

Emmie sa...

Ann-Mari: Hej! Roligt att du kikat in här. Alltid lika roligt med nya läsare och kommentarar! Ja visst är dom, mina små luddtussar(ett tag till, alla är tingade) Skönt de, då vi inte skulle va några mer kattungar =)

Ja är så glad att de äntligen ska byggas altan här, har inte haft nån sen jag flyttat hit, 3 år i vinter! Ja här försvinner mina skattepengar...=)

Allt bra med er?

kram

katta sa...

Låter kanon med altan, skulle med vilja ha ett utekök!!!!!!

Louise sa...

Åh så bedårande söta små ulltussar :) Hihi! Hoppas ni alla mår bra och önskar en trevlig midsommar!! Kraam

Anonym sa...

Allt bara fint. Vi ska måla huset, försöka fixa till trädgården osv. Det tar aldrig slut, men skoj är det och lite jobbigt.

Nästa helg blir det minisemester för mig och Marcus. Två hotellnätter bara vi två. Underbart!

Ha en bra midsommar!
/Ann-Mari