24 november 2008

Julstämning

Åh va vackert det är ute nu, jag älskar när snön lägger sig på marken. Det har snöat hela dagen o jag som hade tänkt mig att jag o Vilmer skulle gå ut i skogen o plocka mossa o gran & tallris som vi ska dekorera både inne o ute. Men vi väntar nog tills de har slutat snöa. I helgen har vi plocka ner alla julprylar från vinden för att kika på va vi har och inte har och kolla på om alla belysningar fungerar. Och de gjorde de som tur var. Så var vi på en shoppingrunda i Örebro både fredag o lördag. Fick med oss en vän som sällskap i fredags o de vart lite shopping, en ljuslykta, en ny adventsljushållare till köksbordet med rara detaljer. och en lite julklapp till Vilmer, ett par hängslen från Rocka fella. Så i Lördags va jag med familjen o så vart de lite juldetaljer inhandlat och sen stanna vi till hos Vilmers farmor o farfar och vart kvar o kolla på tv o käka gott. Nu blir de lite bak, mamma/mormor kommer o hälsar på.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad mysigt