28 oktober 2008

Kalas


Nu har vi precis kommit hem från kalas hos min lilla kusin som fyllde 6 år idag, Grattis Agnes!! De e alltså min mosters lilla fis, och dom bor på bonnavischan i Askersund. I världens största fina hus. De har varit Askersunds största gård. Men dom förra ägarna har sålt av än massa skog. Men oj va dom har greja o dona, min moster e så duktig när de gäller de där med inredning, men som sakt förr, har man pengarna o kan handla vad som hellst så är de ju hur lätt som hellst! En dag hoppas jag på att vi kommer hitta de där perfekta huset. Men när de blir vet vi ju inte, för vi bor ju ganska bra just nu när vi är den lilla familjen vi är.


I veckan som va så träffa jag två gamla polare ifrån Kumla som jag inte träffat på väldigt länge, de va jätte trevligt! L på tisdagen i hennes nya lägenhet som va såååå fin, där kommer du trivas bra tjejen. Och så J med barna på Onsdagen, hemma i deras "nya" hus. Där de har bott ett tag men jag va där för första gången, jätte trevligt o mysigt hus!


På onsdag dag kom ju lilla Freja till världen, Grattis Mamma M o Pappa L. Hoppas att vi får komma o hälsa på nån dag när ni orkar o allt har lagt sig.


Grattis A på 1 årsdagen som fyllde den 22. Hoppas vi får komma på Kalas hos er snart!


Nu ska jag ta hand om min sjuka J, så han får dricka nått varmt framför brasan o tv......

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad gullig du är du kanske kan komma till veckan nån dag om du har tid. Kram