28 september 2008

Fullspäckat hela dagen!

Igår vart de massa shopping med Vilmer, Ebba, Cajsa. Gick runt o kika i massa butiker och kom ut med massa påsar, så roligt o shoppa när man inte gjort de till sig själv på vääääldigt länge! Kläder e ju inte så roligt att shoppa undera graviditeten, för man inte kan ha dom senare. Blidde tröjor, munktröjor, linnen, en ny väska till hösten, svart stövla, armband, halsband. Och familjens första album, som ska bli så kul o sitta o klistra o skriva i. Käka på Pizza Planeten, och så gick vi till Polarn o Pyret för att byta kläderplagg som jag har fått dubbletter av till Vilmer. Kunde inte hålla mig från att inte handla till killen, så de vart en söt liten mössa och 2 par strumpor. Sen vidare till Lager 157 för att byta en tröja som jag köpt tidigare i veckan som var jätte mycket förstor, köpt på chansning.



Idag vakna Vilmer vid 6, John gick upp o mata han så jag fick sova vidare, sååå skönt! Men oj va trött jag var när John väkte mig för att gå upp vid halv 10, käka lite frukost, gjorde iordning oss för att hjälpa Cajsa o Krille o flytta. Mormor o jag o cajsa plocka upp hela dagen så att nästan allt kom på plats. Lite kvar i morron. Vilmer va så go, han satt o titta o sov i mellanåt, Ebba va hos Mikaela o lekte med Nova. Krille, John o pappa körde dit allt.


Idag är de 7 veckor sen man låg på BB med världens underbaraste kille på magen o gosa, snart är han redan 2 månader, de e ju inte klokt va tiden går fort, men vilken känsla de är att vara mamma till de finaste som finns, längtar nästan redan på nästa graviditet o mage o ett till litet pyre. Det är en sån känsla som man inte kan beskriva, Kärlek till sitt barn.


Imorron hade jag tänkt att åka o handla lite blommor till hemmet o trädgården, Höstpynta lite. Och veckan som kommer är fullproppad med roliga saker att göra. Och nått som e på G nu är Vilmers rum. De ska tapetseras o pysslas om, nästan allt är inhandlat, förutom en hylla som jag hade tänkt mig, men inte hittat, hoppas på de snart! Skulle vara så roligt o visa lite bilder på hans rum när de blir klart.


Nä nu blir de verkligen sängen är helt slut efter allt flyttande.


En sak till som min syster sa idag, du är min bästa kompis och de är hon verkligen för mig med, har alltid så roligt med dig!
Cajsa o Ebba i sommras


Kram o hej

Inga kommentarer: